Chatbot Bing, stworzony przez Microsoft na bazie technologii ChatGPT, wprowadza teraz reklamy. W trakcie rozmowy z botem, reklamy pojawiają się niektórym użytkownikom, choć Microsoft planuje wprowadzenie ich do wszystkich konwersacji w przyszłości.
Czatbot Bing i reklamy: nowa strategia?
W lutym tego roku, Microsoft zaprezentował nową wersję wyszukiwarki Bing, wykorzystującą sztuczną inteligencję ChatGPT od OpenAI. Innowacyjny czatbot umożliwia interakcje z użytkownikami, zadając pytania wyjaśniające lub pomagając w tworzeniu postów na portalach społecznościowych. Teraz Microsoft wprowadza zmianę, która polega na wyświetlaniu reklam w trakcie rozmowy z czatbotem. Użytkownicy zauważyli, że odpowiedzi AI są uzupełnione linkami reklamowymi. Płatne odpowiedzi są oznaczone etykietą „Ad”.

Na oficjalnym blogu Binga, Microsoft potwierdził, że „badają możliwość umieszczania reklam w czacie”. Caitlin Roulston, dyrektorka ds. komunikacji firmy, w rozmowie z The Verge, wyjaśniła, że „reklamy będą wyświetlane w nowym Bing, konkretnie w czacie. Będą one prezentowane w sposób analogiczny do tradycyjnych wyników wyszukiwania”.